Close

Not a member yet? Register now and get started.

lock and key

Sign in to your account.

Account Login

Forgot your password?

משטרת הצאר

16 בפברואר 2006 בתקשורת | תגובות

פובליציסטים חרדים מצאו את המקור לצרות של ישראל: העולים הלא יהודים מרוסיה. "מעשי הרצח שהולכים ומתרבים הם מעשי ידיהם של יבגנים וניקולאים", נכתב על ידי מ' שלום ב"המודיע". ואפילו איש מתון כדודי זילברשלג סבור שעיקר אלימות המשטרה בעמונה מקורה "ברצחנותם של הגויים הרוסים והאוקראינים, שפלשו לארצנו"

אבישי בן חיים

העלייה ממדינות ברית המועצות לשעבר נמצאת כבר הרבה זמן על הכוונת של חלק מהחרדים. הם מייחסים לה רבות מהרעות החולות בישראל, ורואים בה עלייה של חילונים וגויים שנועדה לשנות את המאזן הדמוגרפי בישראל לרעתם של "החרדים האשכנזים והספרדים המסורתיים", כלשונו של מנהל סיעת ש"ס בכנסת צבי יעקובזון.

השבוע היה בין החרדים מי שהחליט להפיל על העולים גם את התיק של אלימות המשטרה בעמונה. דודי זילברשלג, יושב ראש ארגון החסד "מאיר פנים" ומו"ל העיתון החרדי "בקהילה", הקדיש את הטור הקבוע שלו בעיתון לאלימות המשטרה, והסביר כי "בימינו חדרו אל שורות המשטרה ערב רב שאינם 'בני ברית' (אינם יהודים, א"ב)".

תחת הכותרת "משטרה אכזרית" הסביר זילברשלג כי "המוכים חשו היום עשרת מונים את רצחנותם של'הגויים' הרוסים והאוקראינים, שפלשו לארצנו בעלייה הסיטונית האחרונה, שרובה אינה מבני ברית כלל". כלומר, אלימות משטרת ישראל שראיתם בטלוויזיה או באינטרנט, היא בעיקרה לא אלימות יהודית של עם ישראל, אלא אלימות של גויים.

זילברשלג, בדרך כלל אחד הקולות הכי נאורים ומאירי פנים בציבור החרדי, אף הרחיב את האשמה באלימות גויים במסגרת כוחות הביטחון הישראליים לכיוון הדרוזים, וכתב: "גם אלו שחשו על בשרם את ידם הקשה של חיילי משמר הגבול – ידעו כי היד הקשה היא יותר דרוזית מיהודית".

לא השמצה חד פעמית

אפשר היה לטעות ולחשוב שמדובר בפליטת קולמוס על רקע ההלם מאירועי עמונה, אירועים שעוררו לא מעט בעיות דתיות-אמוניות. אצל ציונים-דתיים הם הציפו את הבעיה שבייחוס קדושה דתית למדינת ישראל ולכוחות הביטחון שלה. אצל חלק מהחרדים הם העלו תהיות תיאולוגיות, שכותרתן משהו כמו "איך יכול להיות ששוטרים יהודים בתפקיד היכו בצורה כה אלימה צעירים וצעירות יהודים – לאן נעלם הלב היהודי?"

זילברשלג ניסה להסביר שבעצם שורש אלימות השוטרים מקורו בשוטרים גויים, ב"רצחנותם של 'הגויים' הרוסים והאוקראינים, שפלשו לארצנו". מקובל חשוב מצא הסבר אחר. הוא הסביר שהתנהגות השוטרים בעמונה לא מסתדרת עם התפיסה הקבלית על הנשמה יהודית, והעלה השערה שהסבר אפשרי על פי תפיסת הנשמות הקבלית הוא ש"בשעה שהשוטר מרים את האלה להכות יהודי, עלולה נשמתו להתחלף לנשמת שונא ישראל", הוא אף הביע חשש כי "השוטר המכה עלול להישאר עם הנשמה הזאת".

לא מדובר בהשמצה חרדית חד פעמית נגד העולים הרוסים. גם תשובה על התהייה התיאולוגית המתבקשת – איך נשמה יהודית יכולה להשמיץ את העולים בבוטות גסה, להכליל ולחטוא בהדבקת סטריאוטיפ שלילי על רבים כל כך – לא ממש נשמעה.

הנה דוגמאות בולטות נוספות להתקפות חרדיות בוטות עוד יותר על העולים: לפני ביצוע תוכנית ההתנתקות כתב מ' שלום ב"המודיע", ביטאון אגודת ישראל, כי הרוסים יהיו "הגויים של שבת – של צה"ל, של משטרת ישראל ושל ממשלת ישראל לעקור יהודים מארץ ישראל", ו"לא מדובר בבני מיעוטים אשר קשרו גורלם למדינה, אלא בגויים שרבים מהם ניאו-נאצים, חלקם בגלוי וחלקם בצנעה, בכנסייה של יום ראשון".

באותו עיתון פורסמו עוד שני מאמרי השמצה אנטי רוסיים, גם הם על ידי מ' שלום, תחת הכותרות "יבגנים וניקולאים" ו"יבגנים וניקולאים (ב')".

"לא כותבים על כך ולא מדברים על כך, מעשי הרצח האכזריים שהולכים ומתרבים לממדים מבהילים ומפלצתיים, הם מעשי ידיהם של יבגנים וניקולאים", כתב שלום. "העיתון הנקי שלנו אינו מספר על זוועות הרצח שהגיעו בארץ ישראל לשיעורי זוועה של מוסקבה ושל קייב . . . בכל מקומות מושבותיהם של עולי חבר המדינות הגויים ומספר קורבנות הרצח גם של יהודים ושל יהודיות תמימים, מידי הדמים של ניקולאים ויבגנים".

ועוד: "העלאת גויים למדינת ישראל אינה הופכת את הגויים ליהודים ולא את טבעם השיכורי והדוקרני, אלא הופכת את תל אביב למוסקבה ואת ראשון לציון לקייב. מסכנים הם יהודים הנופלים קורבנות דמים לרוצחים גויים, שפלים ואכזריים הרוצחים'סתם ככה', שהובאו ארצה מארצות העמים, מכוח'חוק השבות' האומלל והנורא של בג"ץ".

המאמר שמכנה אותם "הרוצחים הבהירים" מקנח את ההשמצות בהבהרה על אודות עליונות המוסר והדם היהודי: "יהודים הם ההפך הגמור לאכזריות רצחנית. . . ישראלים בני האומה היהודית החלו להבין כי הזרים הללו, גם אם קיבלו את מלוא'זכויות העולה' וכבר מדברים עברית, הדם הזורם בעורקיהם אינו יהודי. ודם שאינו יהודי – הוא שונה, שונה בתכלית!"

כותב חרדי נוסף שתוקף שוב ושוב את העולים הוא צבי יעקובזון, מנהל סיעת ש"ס בכנסת ובעל טור ב"בקהילה". לפני ארבעה חודשים כתב על "אותה פסולת ונשורת נוראה שהסתפחה לכאן עם גלי העלייה הברוכה", וטען כי "מדינת ישראל ביקשה לאזן את הדמוגרפיה הפרו-דתית במיליוני רוסים, מרביתם גויים, ובמסגרת זו ייבאה רבבות אנטישמים, שונאי ישראל ו' סתם' רוצחים. המון המון 'ערב רב' עלה".

בין היתר כתב יעקובזון: "לא מכבר קראתי על גזר דין שהושת על תושב אופקים, שהורשע בעריכת קרבות אכזריים בין כלבים, בדרך כלל בימי שבת. . . השתוממתי: תושב אופקים? יהודי ספרדי שיעשה דבר כזה? ועוד בשבת?" לדבריו , הוא נרגע כאשר שמע את שמו של המורשע, והבין שהוא רוסי.

ובהמשך כתב על מקרה של פרסומים על אודות "חבורת נערים תושבי לוד שהתאכזרה בצורה בלתי נתפסת בחברם בגיל 12. . . חשבתי לעצמי: יהודים לא יכולים כל כך להתאכזר. מסתמא אלו מערביי העיר. בהמשך רואיינו כמה מהורי הילדים. המבטא היה רוסי!"

יעקובזון , איש ש"ס, התעלם מתקדימי העבר: אחוזי פשיעה גבוהים בקרב חברות הגירה, שנתקלו ביחס עוין ומנוכר מצד התושבים הוותיקים. ובפעם אחרת הוא כתב: "כבר זמן רב שאני כותב נגד הגויים, עד שנתקלתי בבקשה להפסיק את הכתיבה הגזענית הזו. אבל לא. לא אפסיק והיא אינה גזענית. היא עובדה. צאו ובידקו, וראו שאחרי כל אירוע פלילי נורא מצוי גוי. אחר קטטה מבצבץ גלוח ראש. בסוף יד המקשקשת צלבי קרס מצוי גרגורי קטן".

בני חם ויפת

והנה עוד דוגמה ליחס דתי לעולים, הפעם מכיוון הציונות הדתית. הרב ישראל רוזן, איש הציונות הדתית, ראש מכון צומת ודיין בכיר בבית הדין לגיור, כתב לפני חצי שנה בעלון בתי הכנסת הפופולרי "שבת בשבתו": "כשאני שומע על בן השורף את אמו, על רוצח סדרתי, על אונס שיכורים, על רצח שומר סף, על מבתרי גופות ודומיהם, והשם מעיד כי מדובר במישהו מגלי העלייה, אני זועק בקול פנימי: מסתמא לא יהודי!"

הרב רוזן קובע כי "פושע יהודי, נבל וחדל אישים לא יכול להיות בעל נפש בהמתית שכזו. זו מכה מיובאת מעם נכרי, מבני חם ויפת. לעתים רבות (לא תמיד) מתברר שצדקתי. . .".

זילברשלג פתח בתיאור מכות שספג משוטרים כנער צעיר במסגרת הפגנות החרדים, לאחר שניסה "להגן על אם ותינוקה שנפגעו משוטר רצחן", כלשונו. אבל הוא חש כפי הנראה בסתירה הפנימית בתיאוריה שלו, על אודות הפלת אשם אלימות השוטרים על העולים, והודה: "יש מידה מסוימת של לימוד זכות על אחינו בני ישראל, בעצם העברת מרכז הכובד של האכזריות אל 'הזרים' שהשתלטו על חיינו, אך בסתר לבנו יודעים אנו כי עצם מעצמנו ובשר מבשרנו לוקים באותן מידות אכזריות, אשר בעבר הרחוק היו נחלתם הבלעדית של גלוחי ראש וגויים צמאי דם".

את מאמרו הוא סיים בקריאה למאבק כללי באלימות המשטרה: "המאבק בפושעים הללו יצלח רק בהתארגנות של כל הגורמים. כאשר פוגעים בחרדים, הזועקים הם רק חרדים, והאחרים צוהלים. כאשר פוגעים במתנחלים, הזעקות הן רק מימין, ויתר האזרחים שבעי רצון. כאשר מפרים את הכללים האנושיים, ופוגעים בירי במפגינים ערבים וכולם שותקים, כל השותקים הופכים באחת פוטנציאל להכאה לירי ולרמיסה".

זעם במגזר הרוסי

נציגי העולים בארץ לא נותרו אדישים מול המתקפה כלפי ציבור שלם מקרבם. יעקב (יאשה) קדמי שעמד בראש לשכת הקשר נתיב, שנאבקה שנים להוצאת היהודים מברית המועצות, אמר: "הטיפוסים האלה מוכיחים שברמה של השפלות, הגזענות ואיבוד צלם אנוש, הם לא שונים מכל שונאי היהודים לדורותיהם. בינם לבין מבצעי הפוגרומים אין שום הבדל, לא מבחינה אנושית ולא מבחינה יהודית. הם יכולים לבדל את עצמם ולהגיד שהם בני ברית, אבל הם שייכים לבני ברית אחרים – שונאי יהודים והאנושות.

"אין הבדל בין כותבי מאמרי השטנה החרדים לבין הקלגסים הנאצים ולכותבי מאמרי השטנה שהביאו לפוגרומים. "אם לא נעצור את הגל המכוער הזה, נידרדר להיות בדיוק כמו חברות אנטישמיות, שרדפו יהודים במשך דורות", הוסיף קדמי. "אותם עולים לא יהודים הם אנשים שבאו לחיות בתוך עם ישראל ולהגן עליו. בעיניי, הם יהודים טובים יותר מאותם כותבי מאמרים שמשחירים את פניהם".

לודמילה אויגנבליק, מנכ"לית העמותה למען הזכויות של משפחות מעורבות, הוסיפה: "לצערנו, קיימים היום גורמים שונים שמנסים לבדל את המשפחות המעורבות מהעם היהודי. אנחנו מדגישים שעלינו לפי חוק השבות לארץ כדי להיות חלק מהעם היהודי, ולא ניתן למסיתים למיניהם להפוך אותנו לאזרחים סוג ב'. כל האמירות הללו נועדו לגרום קרע נוסף בציבור הישראלי – בין העולים לתושבי ישראל הוותיקים".

"זו ערבוביה של בורות עם הסתה גזענית פרועה", אומר חבר הכנסת יורי שטרן מסיעת ישראל ביתנו. "מן הראוי שהיועץ המשפטי יבדוק אם אין כאן עבירה על החוק. שום דבר לא פוגע יותר במעמד היהדות בעיני העולים, מאשר השתלחויות ברבריות אלה".

מקור: Nrg

 


תגובה